Tuesday, November 17, 2015

Life: My Soul Sister





Lyne. She is my soul sister. Zaman kecil dulu selalu buli-buli adik perempuan saya ni. Tidak lama lagi dia akan ke Kuching further her study ke Politeknik. Alaaaa rindu la nanti tidak ada partner in-crime lagi. Tidak ada geng pergi Zumba, gi shopping, gi karaoke, gi stuppp stupp stuppppp (faham tak tu?). Saya pasti merindui kamuuuuuuu, adikku. Macamlah tidak balik lagi kan? :p

Dulu kitaorang tidak rapat sangat dan tidak sekepala (of course la kalau sekepala - itu bukan manusia). Since dia dah umur 16 tahun kitaorang dapat masuk line memasing.
 "Kakak, jom pergi Zumba.","Kak, jom pergi mall", "Pergi mana hangout malam ni, kak? Jom la lama tak keluar". - Baiklahhhhh. Kakak yang baik ikut semua permintaan gitu.

Walaupun baru berumur 18 tahun, saya akui dia pandai membawa diri apabila bergaul dengan orang sekeliling. Pemikiran tu pula dah nama budak masih remaja adalah sedikit pemikiran yang masih mentah. If ada masalah pula saya ada juga merujuk masalah saya kepada dia dan tanya pendapat how is this, how is that? Begitu juga dia, if ada masalah cinta ke, masalah sekolah ke, masalah parents kami berdua, dia selalu juga share dengan saya. Kami berkongsi rahsia bersama. That is what sibling for, is it? :) Dia banyak juga memberi semangat kepada saya kalau saya mengusahakan sesuatu (fitness terutamanya,hahaha! -.-' ). Jangan putus asa, Nez!

Minat kami dalam dunia Zumba adalah sama. Saya berkesempatan membawa adik saya menyertai event terbesar Zumba di Kuala Lumpur last month. Since dia tidak pernah ke Kuala Lumpur saya terdetik hati why not to celebrate her freedom from high school level where she just finished her SPM last year and let she explores the world outside from Bintulu. Lihat dunia luar. So, saya menempah tiket Francesca Maria World Tour - Malaysia Experience. I'm glad she was happy during the trip.

Btw, congratulations kerana berjaya masuk ke Politeknik Kuching dan semoga berjaya dalam menempuh alam kuliah yang penuh mencabar itu. Kakak dah merasa, ok adik. Jangan lalai dalam pembelajaran. Belajar sempoi tetapi harus bijak. Banggakan ibubapa dan adik-beradik lain. Wish you the best!

Kiss you with love <3

Peace & Love,





No comments:

Post a Comment