Monday, July 13, 2015

Life: Long Distance Relationship (LDR)


D: Do you know LDR?

Me: LDR? What is that?

D: Long Distance Relationship

Me: Aaaa.. I see.

Few months later. Getting knw each other in and out.

D: Would you be my gf?

Me: Can you accept my conditions? I am way too far from you. And the major problem is I have really little connection because my working environment is in the forest as you knw abt it. The GPRS can't make any voice calls/video calls. And connection sometimes on and off. Can you accept that? The communication will be our challenge. We only can chat with each other to get connected.

D: Yes, I accept you for who you are and your condition too!

The feelings blooming everyday. Until the day......

D: Hun, I cannot stay in this condition. I wanna keep in touch with you every day & every seconds. Your connection really bad. To love you is the beautiful thing I ever have but our communication is messed up!

Me: (I've told you from the beginning!!!) Baby, can you consider my situation? Pls~ T.T 


LDR:

Siapa pernah berada di dalam situasi LDR atau Hubungan Jarak Jauh? Sesiapa yang di dalam situasi LDR, anda memang seorang yang sangat tabah. LDR memerlukan 100% usaha, kepercayaan, pengorbanan, kejujuran dan kekuatan dalam hati untuk bersama pasangan anda.

Kita dilatih secara langsung dan tidak langsung untuk tabahkan hati dan perasaan kerana kita tidak tahu apa dan di mana pasangan kita berada. Sedikit sebanyak kepercayaan dan kejujuran kepada pasangan kita juga tergugat dan ini merupakan majoriti penyebab utama LDR tidak berjaya. Itu persepsi dari sudut kepercayaan dan kejujuran.

Terdapat juga punca kepada kegagalan LDR kerana komunikasi yang sangat lemah. Tidak kira komunikasi melalui apa-apa media/teknologi yang ada, dan intipati message antara pasangan anda juga amat penting. Kerana jika mesej/komunikasi antara dua pihak tidak begitu memberansangkan dan membosankan, dan mungkin juga meloyakan, tidak sungguh-sungguh dan lembap, pasti akan jadi faktor pergaduhan/pertelingkahan antara pasangan.

Keadaan waktu dan masa yang berbeza juga menjadi faktor. Kalau di sini sudah siang dan di seberang sana baru nak lelapkan mata nak tidur, how to communicate? Fails! But, kalau cinta itu sincere, anything could happen, right? Itu bukan alasan. Kalau si dia cinta sejati korang, ada jodoh, akan kekallah hubungan korang.

Berbalik kepada cerita saya, ya, saya di dalam LDR! Situasinya, dari dua negara yg berbeza. Jadual kerja yang berbeza. Beza waktu saya awal sejam dari dia. Saya kerja yang santai, manakala dia meeting 24/7 dan hanya ada masa waktu tengah malam untuk keep in touch. Waktu siang ada juga keep in touch just jarang kerana kesibukan dia.  Saya tidak ada masalah dengan jadual just that apabila isu connection dibangkitkan, saya jadi lemah kerana itu di luar bidang kuasa saya. So, how? Adakah saya patut mencari rezeki di tempat lain semata-mata untuk keep in touch atau cari alternatif yang lain? Dan sedia maklum, LDR can be anything! Patut ambil risiko seberat itu? I don't think so! Means? Is a break a good decision? It involves two hearts here. LDR, where can you bring me? I'll follow your lead. It's lovely relationship yet its painful. This is my LDR story. So, what is your LDR?

Peace & Love,




2 comments:

  1. Hi dear!
    Thanks for dropping by to my blog <3
    My LDR doesn't end well. We break up after 1 and half years. It was such a painful decision too. But is depends how strong are both of your love. Time can prove it. It can either be a happy ending or sad ending :/

    xoxo,
    Sharon
    www.snowman1314.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear Sharon!

      OMG, u are dropping by my blog! Yeah, the question to myself, how strong are both of us to get through this relationship? Hihi. Like what u said "Time can prove it. It can either be a happy ending or sad ending". When the moment come,we will face the reality and accept for any consequences. The moment truth will show what step I can make for the future. God is great. Everything happens for a reason. Just smile and I still struggle in my LDR.

      Thanks dropped by, dear. This is mean a lot to me.

      Delete